Tämä kirjoitus saattaa sisältää vanhentunutta tietoa, sillä se on julkaistu yli 4 vuotta sitten.

Ajattomia klassikoita pienellä ripauksella nykypäivää

Karkkilalainen miestenvaatetalo Frank tarjoaa asiakkaalle tuotteita elämän erilaisiin pukeutumispulmiin, toteaa yrittäjä Sofia Lundqvist. Mies saa yhdestä paikasta kaiken tarpeellisen: puvun, kauluspaidan, solmion, kengät ja päällystakin. Tai farkut, hupparin, neuleen ja vapaa-ajan takin.

Reilun kolme vuotta yrittäjänä ollut Sofia Lundqvist laajensi vuosi sitten valikoimaa myös naisille.

– Heille mallisto on rakennettu enemmänkin tarjoamaan perusvaatteita.  Otin mallistoon esimerkiksi MACin laadukkaat dream farkut, koska niitä ei mistään lähialueelta saanut. Valikoimassa on lisäksi neuleita, puseroita ja takkeja.

Sofia Lundqvist harkitsee tarkkaan erilaisia merkkejä. Merkit valikoituvat valikoimaan niiden sopivuuden kautta ja sopivuus tarkoittaa esimerkiksi hinnan oikeaa suhdetta laatuun ja hyvää varastovalikoimaa. Puvuissa merkit ovat suomalainen Turo, ruotsalainen Cavaliere ja saksalainen Daniel Hechter. 

– Kaikilla merkeillä on hiukan eri mitoitus ja sopivat eri tyyppisille miehille.

Kauluspaidoissa on mm. saksalaisia merkkejä kuten Eterna, CasaModa ja Venti sekä housuissa Meyer ja Alberto. 

Naisten vaatteissa Sofia Lundqvist  etsii jatkuvasti uusia merkkejä, 

– Pyrin löytämään merkkejä, jotka palvelevat mahdollisimman hyvin asiakkaita ja ovat laadukkaita. MACin farkkujenlisäksi uutena nyt ennen joulua on tullut Essenza home, jossa on mielettömiä joululahjaideoita. Lisäksi löytyy mm. Rosemunde, Ragwear, Frank Lyman ja Holebrook. 

Ajattomia klassikoita pienellä ripauksella nykypäivää | Työ ja yrittäminen | Kotiseutulainen

Asiakaspalvelu on keskiössä

Sofia Lundqvist on neljännen polven yrittäjä. Hän jatkoi isovanhempiensa työtä. Hän tietää siis perustellusti sanoa, että asiakassuhteet voivat kestää vuosikymmeniä ja moni asiakas käy katsomassa kevät- ja syysmallistot joka vuosi.

– Meidän asiakkaamme ovat yleensä sellaisia, jotka haluavat tulla palvelluiksi ja nauttivat siitä, että omia resursseja ei tarvitse käyttää oikean koon ja mallin löytämiseksi.  Asiakkaat ovat myös malliston kehityksen keskiössä, sillä mallistot kootaan täysin asiakaspalautteen perusteella.

Kilpailu on vaatetusalallakin tiukkaa, mutta Sofia Lundqvistin mukaan Frankin kilpailukyky on ehdottomasti asiakaslähtöisyys ja sen vaikutukset tuotteisiin.

– Kaikki alkaa ja päättyy asiakkaaseen. Kehitämme jatkuvasti toimintaa, jotta voisimme olla entistä parempi kauppa asiakkaillemme. Meillä ei mennä täysin muodin perässä, vaan myydään enemmänkin ajattomia klassikoita pienellä ripauksella nykypäivää. Ideologiamme on myydä kestäviä tuotteita ja sitä kautta olla mukana myös kestävässä kehityksessä. 

Joululahjat Frankista

Jouluksi Frankissa on panostettu hyvin casuaaliin pukeutumiseen ja mahdolliseen etätyöelämän jatkumiseen. Naisille upeita aamutakkeja ja olohousuja. Miehille laadukkaita alusvaatteita, huppareita, neuleita ja paljon muuta. Luonnollisesti löytyy kauluspaitoja moneen eri mitoitukseen. Lahjakortin voi antaa vaikka ensi vuonna valmistuvalle ylioppilaalle ylioppilaspukua varten.

Kaikki artikkelit

Siirry takaisin sivun alkuun