Sesonki alkaa arviolta lokakuun puolivälissä

Jere Rantaniemi TA-Renkaasta arvioi syksyn rengassesongin alkavan noin lokakuun puolivälissä. Yöpakkaset ovat yleensä se käynnistävä tekijä.

− Täällä nastarenkaat ovat suositumpia kuin kitkarenkaat, koska täällä ajetaan paljon pienillä sivuteillä, jotka ovat talven vaihtelevissa säissä usein hyvin liukkaita. Kitkarenkaat ovat kaupunkilaisten suosiossa.

Rantaniemi ajaa itse kitkarenkailla, kuten kuulemma suurin osa henkilökunnasta.

Rengashotellin suosio on edelleen kasvanut, kertoo Jere Rantaniemi.

− Rengaskoko on sellainen, että ne eivät tahdo enää mahtua henkilöautolla kulketettavaksi ja niiden säilyttäminen vintti- tai kellaritiloissa tai parvekkeella lisäävät palokuormaa, eikä siten ole sallittua tai suotavaa. Rengashotelli on siksi suositeltava vaihtoehto.

Varaa aika ja valmistaudu

Kun sesonki alkaa ja kuumenee nopeasti, Jere Rantaniemi suosittelee vaihtoajan varaamista netistä. 

− Se on helppo, sen voi tehdä koska vain ja toimii hyvin.

Renkaavaihto vie aikaa vartista puoleen tuntiin.

− Sähköautojen nostot vaativat varovaisuutta, se voi joskus pidentää aikaa, samoin TPMS-järjestelmien nollaamiset. Lukkopultin avaimen voi etsiä valmiiksi, se nopeuttaa asiointia.

Tosin TA-Renkaassa vakituinen sesonkityövoimakin on jo monen asiakkaan kanssa niin tuttuja, että avain on siellä, minne työntekijä sen edelliskerralla laittoi ja työntekijä sen sijainnen muistaakin, Jere Rantaniemi kertoo.

Voittoisa Flying Finn 

Rantaniemi tiimeineen voitti syyskuun alussa historiallisen Euroopan mestaruuden FIA Pro Modified European Championship -ryhmässä. Hän sai myös Flying Finn -lempinimen. Mestaruusjuhlia tiiimin, tukijoiden ja kannustajien kanssa vietetään kuulemma lokakuussa. Mutta lempinimi Flying Finn ei ole käytössä työssä.

− Ei, renkaanvaihto tehdään rauhallisesti, turvallisesti ja ammattitaidolla. 

Miten Jere Rantaniemi sitten tuli valinneeksi harrastuslajinsa? Se on hyvin usein häneltä kysytty kysymys. Vastausta hän ei ole vielä keksinyt. Ensi kauden tavoitteen hän kyllä jo pikkuhiljaa hahmottaa, vaikka vielä kuluukin aikaa juhlien merkeissä ja voitosta nauttiessa.

− Katsellaan rauhassa, mutta jos ei muuta, niin pitäähän sitä mestaruutta puolustaa.

Uutuus saapuu markkinoille

VikingContact 8 edeltäjä on ollut monien testien voittaja ja testimenestyjä jo vuosien ajan. 

Continental VikingContact 8:n keskeinen ominaisuus on sen innovatiivinen kumiseos, joka on suunniteltu tarjoamaan erinomaista pitoa ja joustavuutta myös äärimmäisen kylmissä lämpötiloissa. Tämä mahdollistaa hyvän pidon niin lumessa kuin jäälläkin, mikä parantaa ajoturvallisuutta ja hallittavuutta vaikeissa sääolosuhteissa.

Continental on integroinut VikingContact 8 -renkaaseen myös useita innovatiivisia teknologioita, kuten ainutlaatuisen lamellirakenteen, joka parantaa renkaan pitoa ja ajovakautta erilaisilla pinnoilla. Lisäksi renkaassa on optimoitu kulutuspinnan muotoilu ja urasyvyys, mikä parantaa vesiliirron vastustuskykyä ja vedenpoistoa, pitäen ajoneuvon hallinnan optimaalisena myös märillä teillä syksyn ja talven aikana.

VikingContact 8 on suunniteltu tarjoamaan pitkää käyttöikää ja alhaisen vierintävastuksen, mikä säästää polttoainetta ja vähentää ympäristövaikutuksia. Renkaan kestävä rakenne ja laadukkaat materiaalit takaavat sen suorituskyvyn säilymisen pitkään, mikä tekee siitä erinomaisen valinnan vaativiin talviolosuhteisiin niin yksityisille kuljettajille kuin ammattikäyttöönkin.

Kaikki artikkelit

Siirry takaisin sivun alkuun